Ο όλεθρος θα αρχίση από των αγίων, δηλαδή από των εν τω Ναώ
και των Αγίων Τόπων, και από των Ορθοδόξων Λαών, κατά την προφητείαν «από των
αγίων μου άρξασθε» (Ιεζεκ. θ’, 6) την κοπήν, δια το μέγεθος της θείας οργής.
Δια τούτο λέγει Κύριος προς πάντα τα έθνη: «Πίοντες
πίεσθε» το ποτήριον του ολέθρου τούτου, όστις είναι τοσούτον αναπόφευκτος,
ώστε «εν τη πόλει (Ιερουσαλήμ), εν η ωνομάσθη το όνομά μου επ’ αυτήν, εγώ
άρχομαι κακώσαι», «ότι μάχαιραν εγώ
καλώ επί πάντας τους καθημένους επί της γης» (Ιερεμ. λβ’, 14-15).
,
(…) Κυρίως όμως θα πληρωθεί η προφητεία κατά τον όλεθρον των εσχάτων καιρών, καθ’ ους οι στρατηγούμενοι υπό
του Διαβόλου ασεβείς «εκύκλευσαν την
παρεμβολήν των αγίων και την πόλιν την ηγαπημένην· και κατέβη πυρ εκ
του ουρανού από του Θεού και κατέφαγεν αυτούς» (Αποκαλ. κ’, 9). Δια δε τους
ασεβείς ο άγγελος, ο καταβαίνων «από
ανατολής ηλίου» και έχων «σφραγίδα
Θεού ζώντος», «έκραξε φωνή μεγάλη
τοις τέσσαρσιν αγγέλοις, οις εδόθη αυτοίς αδικήσαι την γην και την θάλασσαν,
λέγων·
μη αδικήσετε την γην, μήτε την θάλασσαν, μήτε τα δέντρα, άχρις ου σφραγίσωμεν
τους δούλους του Θεού ημών επί των μετώπων αυτών» (Αποκαλ. ζ’, 2-3).
Ίσταντο δε οι άγγελοι ούτοι «επί τας
τέσσαρας γωνίας της γης» (Αποκαλ. ζ΄, 1), εις δήλωσιν επικειμένου γενικού
κακού επί της γης. Ουαί δε δια τους εις
Αγίους Τόπους απιστούντας και αμαρτάνοντας Ιουδαίους, παπικούς και άλλους
αιρετικούς και αλλόθρησκους, αλλά και Ορθοδόξους πίπτοντας εις αίρεσιν και
καινοτομίαν και αμαρτίαν αμεταμέλητον, μάλιστα δε εις την αθέτησιν και την
άρνησιν του Αγίου Φωτός του Παναγίου Τάφου.